Nacházíte se:   Nástroje > Skupinová bilance absolventů
využitelný nástroj Minimize

 

Skupinová bilance absolventů - popis nástroje Minimize

Cílem metody je nabídnout školám možnost, jak se dozvědět, která témata se žákům vybavují při bilancování jejich školní docházky a kterým tématům přikládají největší důležitost. Na základě toho si škola může navrhnout opatření pro zlepšení školy. Nástroj je určen pro žáky 9. ročníku základních škol a středním školám.

V manuálu nástroje (1,31 MB) naleznete popis cílů nástroje, podstaty a principy fungování nástroje, pokyny k práci a popis postupu vyhodnocení.

Žáci posledního ročníku ve skupinách diskutují různá témata a jejich pozornost je směřována jednak do minulosti (témata jako vzpomínky na přechod z 1. stupně na 2. u ZŠ popř. nástup na střední školu) tak projektivně do budoucnosti (jak by školu změnili; za jakých okolností by na tuto školu poslali své děti). Výroky k jednotlivým tématům jsou potom hodnoceny a kategorizovány, takže výstupem je strukturovaná zpětná vazba.

Úloha nástroje v autoevaluačním procesu školy:
 

  • Nástroj je možné využít na konci školního roku. Žáci mohou vyjádřit názor ze své perspektivy, tedy hodnotit školu v jakékoliv oblasti činnosti.

Autoři nástroje: PhDr. Karel Starý, PhD. a Mgr. Michaela Poláčková jsou z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

Dokumentace k nástroji Minimize
 NázevVlastníkKategorieZměněnoVelikost 
Manuál k Skupinová bilance absolventůjakub panic 30.8.20111,31 MBStáhnout