č. | Název nástroje | Popis nástroje | Autor nástroje | Jakým školám je nástroj určen | Typ respondentů | Oblasti kvality podle vyhlášky č. 15/2005 Sb. | Dominantní proces práce s nástrojem | Úrovně procesů školy | Obsahová šíře | Stránka nástroje |
2 | Anketa pro rodiče | Umožňuje připravit z předdefinovaných otázek v daných oblastech vlastní anketu pro rodiče | Mgr. Tomáš Kohoutek | MŠ MŠ speciální ZŠ 1.st ZŠ 2.st speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
| rodiče
| Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování rodičů | škola | široký |
Nástroj
|
3 | Anketa pro žáky | Umožňuje připravit z předdefinovaných otázek v daných oblastech vlastní anketu pro žáky | Mgr. Tomáš Kohoutek | ZŠ 2.st speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
| žáci
| | písemné (elektronické) dotazování žáků | škola | široký |
Nástroj
|
4 | Anketa pro učitele | Umožňuje připravit z předdefinovaných otázek v daných oblastech vlastní anketu pro učitele | Mgr. Tomáš Kohoutek | ZŠ 1.st ZŠ 2.st speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
| učitelé
| | písemné (elektronické) dotazování učitelů | škola | široký |
Nástroj
|
6 | Dobrá škola | Metoda pro stanovení priorit školy | prof. PhDr. Milan Pol, CSc.; doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. | MŠ MŠ speciální ZŠ 1.st ZŠ 2.st speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
| učitelé
| | písemné (elektronické) dotazování učitelů | škola | široký |
Nástroj
|
7 | Příprava na změnu | Metoda pro předjímání reakcí lidí | doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.; prof. PhDr. Milan Pol, CSc. | MŠ MŠ speciální ZŠ 1.st ZŠ 2.st speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
| učitelé
| | | škola | široký |
Nástroj
|
8 | Rámec profesních kvalit učitele | Hodnotící a sebehodnotící arch | PhDr. Anna Tomková, Ph.D.; prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.; Mgr. Jana Kargerová, Ph.D.; Mgr. Tereza Krčmářová, Ph.D.; PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.; doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.; Mgr. Klára Kostková | ZŠ 1.st ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| učitelé
| Vedení a řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků | písemné (elektronické) dotazování učitelů | učitel | široký |
Nástroj
|
9 | Profesní portfolio učitele | Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení | Mgr. et Bc. Jiří Trunda | ZŠ 1.st ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| učitelé
| Vedení a řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků | písemné (elektronické) dotazování učitelů | učitel | široký |
Nástroj
|
10 | 360° zpětná vazba pro střední úroveň řízení | Systémem hodnocení pracovníků poskytující informace o manažerských kompetencích pracovníků | PhDr. Renata Kocianová, Ph.D. | ZŠ 1.st ZŠ 2.st speciální ZŠ ZUŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř Jazyková škola
| učitelé
| Vedení a řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků | písemné (elektronické) dotazování učitelů | učitel | široký |
Nástroj
|
11 | Metody a formy výuky | Hospitační arch pro zaznamenání metod a forem výuky učitele | RNDr. Vojtěch Žák, Ph.D. | ZŠ 1.st ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| učitelé
| Obsah a průběh vzdělávání | pozorování | třída | úzký |
Nástroj
|
12 | Učíme děti učit se | Hospitační arch pro posouzení výuky z hlediska příležitosti pro rozvoj kompetence k učení žáků | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. | ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř
| učitelé
| Obsah a průběh vzdělávání | pozorování | třída | úzký |
Nástroj
|
13 | Výuka v odborném výcviku | Soubor dotazníků pro učitele, žáky a rodiče zjišťující klima školy | prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc.; Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D. | ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| žáci učitelé rodiče
| Obsah a průběh vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování učitelů | třída | úzký |
Nástroj
|
14 | Klima školy | soubor dotazníků pro učitele, žáky a rodiče | prof. PhDr. Helena Grecmanová, Ph.D.; doc. Mgr. Miroslav Dopita, Ph.D.; Mgr. Jana Poláchová Vašťatková, Ph.D.; doc. PhDr. Jitka Skopalová, Ph.D. | ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| žáci učitelé rodiče
| Obsah a průběh vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování učitelů | škola | úzký |
Nástroj
|
15 | Klima školní třídy | Dotazník pro žáky | prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc.; Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D. | ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| žáci
| Obsah a průběh vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování žáků | třída | úzký |
Nástroj
|
16 | Klima učitelského sboru | Dotazník pro učitele | doc. PaedDr. Petr Urbánek, Ph.D. | ZŠ 1.st ZŠ 2.st speciální ZŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium
| učitelé
| Vedení a řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků | písemné (elektronické) dotazování učitelů | škola | úzký |
Nástroj
|
17 | Společenství prvního stupně | Dotazník pro žáky formou počítačové hry | PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D. | ZŠ 1.st speciální ZŠ
| žáci
| Obsah a průběh vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování žáků | třída | specifický |
Nástroj
|
18 | Interakce učitele a žáků | Dotazník pro žáky zjišťující emoční vztah k učiteli a jak žáci vnímají učitelovo vedení výuky | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.; PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D. | ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| žáci
| Obsah a průběh vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování žáků | třída | úzký |
Nástroj
|
19 | Připravenost školy k inkluzivnímu vzdělávání | Dotazník pro učitele posuzující míru otevřenosti školy k inkluzivnímu vzdělávání žáků | PhDr. Josef Lukas, Ph.D. | ZŠ 1.st ZŠ 2.st
| učitelé
| Obsah a průběh vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování učitelů | škola | úzký |
Nástroj
|
20 | Předcházení problémům v chování žáků | Dotazník pro žáky | doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. | ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| žáci
| Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování učitelů | škola | úzký |
Nástroj
|
21 | Poradenská role školy | Nástroj pro sebehodnocení školského poradenského pracoviště | doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.; PhDr. Petra Novotná | speciální ZŠ Praktická škola SOU SOŠ Gymnázium Konzervatoř
| učitelé
| Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování někoho jiného | škola | úzký |
Nástroj
|
22 | Mapování cílů kurikula | Posuzovací arch posuzující definování, realizování a hodnocení vzdělávacích cílů učitele | Mgr. Dušan Klapko, Ph.D. | ZŠ 1.st ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| učitelé
| Obsah a průběh vzdělávání | pozorování | učitel | úzký |
Nástroj
|
23 | Strategie učení se cizímu jazyku | Dotazník pro žáky | doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.; Mgr. Jana Přikrylová | ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium Jazyková škola
| žáci
| Obsah a průběh vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování žáků | žák | úzký |
Nástroj
|
24 | Dotazník školní výkonové motivace | Dotazník pro žáky | doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.; doc. PhDr. Vladimír Hrabal, CSc. | ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| žáci
| Obsah a průběh vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování žáků | třída | úzký |
Nástroj
|
25 | Postoje žáků ke škole | Dotazník pro žáky mapující postoje žáků ke vzdělávání, ke škole a k vybraným vyučovacím předmětům (ČJ, Ma, cizí jazyk, ICT) | Mgr. Radko Pöschl | ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| žáci
| Obsah a průběh vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování žáků | třída | specifický |
Nástroj
|
26 | Zjišťování a vyhodnocování výsledků vzdělávání žáků | Posuzovací archy k posouzení kvality didaktických testů | RNDr. Jana Straková, Ph.D.; PhDr. Petr Suchomel | ZŠ 1.st ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| učitelé
| Výsledky vzdělávání žáků | písemné (elektronické) dotazování učitelů | škola | specifický |
Nástroj
|
27 | ICT v životě školy - Profil školy21 | Nástroj pro zhodnocení využívání ICT | Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.; Mgr. Daniela Růžičková; PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D. | ZŠ 1.st ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| učitelé
| Podmínky ke vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování učitelů | škola | široký |
Nástroj
|
29 | Skupinová bilance absolventů | Metoda pro hodnocení průběhu školního vzdělávání | PhDr. Karel Starý, PhD.; Mgr. Michaela Poláčková | ZŠ 2.st SOU SOŠ Gymnázium
| žáci
| Obsah a průběh vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování žáků | škola | široký |
Nástroj
|
30 | Zpětná vazba absolventů a firem | Dotazník pro absolventy a metoda rozhovoru pro zástupce spolupracujících firem | Mgr. Jana Poláchová Vašťatková, Ph.D.; doc. PhDr. Michaela Prášilová, Ph.D.; Mgr. Vladislava Závrská; Mgr. Pavlína Valouchová | SOU SOŠ Gymnázium
| žáci
| Obsah a průběh vzdělávání | písemné (elektronické) dotazování někoho jiného | škola | úzký |
Nástroj
|